onsdag 23 november 2011

Liten advetskalender i juletider :)



Hej igen ; )

Här kommer en liten julkalender med tändsticksaskar som grund.

Jag har aldrig gjort något frostigt och ville pröva.
Pappren har jag fått av snälla Sarah och hon har också målat Tilda.
Tack Sarah:)


Det var kul att göra små paket och visst blev det dekorativt .


Julgranen är vanliga strutar som jag limmat ihop med limpistol.
Jag klippte till en massa kvadrater som jag chalkade och limmade ihop.
Jag embossade efter det att jag satt ihop granen men detta bör nog göras innan man fäster ihop ;)
Jag använde mig av lite olika sortes embossingpulver för att få rätt effekt.


På en del "kvistar" har jag haft lite stickles längs ut i själva V:t.


Alla lådor har fått riklig mängd av stickles och här tror jag att det skulle vara snyggt
att embossa innan om man har tid och lust ;)

Knopparna är pärlor från ett, nu mer ;), trasigt halsband...


Ståplattan och bottenplattan har jag gjort med spellbinders.


Närbild på julpaket


Jag har embossat stjärnor som jag fäst som dekoration på granen.

Hoppas att ni blir inspirerade. Det är lite pilligt men väldigt kul att göra ;)

Kramar
Tjocka Tanten

1 kommentar: