tisdag 30 augusti 2011

Nygammal LO :)


Hej!
Här vill jag visa en layout med i princip samma kort som den tidigare visade LO:n under veckan. Här kan du se att i båda layouterna har jag tagit upp cirkeln från fotot och låtit detta vara dominerande. Ändå är layouterna väldigt olika.


Jag har fortfarande lager på lager, som jag bara älskar ;). Det finns wellpapp, blommor, pärlor och band i olka modeller med på båda layouterna. Skillnaden är att denn layouten är "lättare" i sitt intryck.


Jag har skrapat kanterna och chalkat fotot samt chalkat de olika pappersbitarna. För att få cirkeln rund har jag använt mig av en glastallrik (för att kunna se motivet igenom) och följt dess kanter när jag placerat ut blommorna. Efter det har jag placerat ut blinget ;)

Hoppas att du blir inspirerad av att jämföra de båda layouterna och kommer på egna idéer om hur du skulle göra.

Tips; Gör två olika layouter med samma kort och se vart det leder. Eller be en vän att göra en av layouterna medans du gör den ena och jämför sedan de olika teknikerna och idéerna.

Ha det så gott och vi ses i morgon ;) Då visar jag vad jag lyckades få ihop på första inspirationsträffen för Svensk Scrappbooking här i Karlstad. Temat för mig var "You Do" papper och bling.

Ha en bra och inspirerande dag!
Kram Tjocka tanten

1 kommentar:

  1. Väldigt fin!!! :) Vad stora pojkarna är! Otroligt hur myckat man missat... Kram

    SvaraRadera