onsdag 7 september 2011

Canvas

En tavla

Jag har gjort en canvastavla i 20x20 cm. Från början var den vit, sedan limmade jag fast en servett, men den blev påsatt snett så jag kladdade över relieffärg, krackeleringslack och sedan spraymålade jag tavlan i vit färg! Det blev ett kul resultat och något misslyckat blev en rolig grej att fortsätta dekorera på.

Fotot är taget av bästa Catharina Grahn och är på min dotter en skön och härlig majdag!



En canvas i gammal stil

Har gjort denna canvas ganska enkel. Den var från början vit, så jag strök lite reliefpasta på för att få en något ojämn struktur. När pastan torkat målade jag med vit krackeleringsfärg lite här och var samt strödde ut pärlor längs ena kanten. När den färgen torkat hade jag transparent stämpeldyna och hade sedan embossingpulver i guld som jag också värmde på.


Att göra canvastavlor tycker jag verkligen är jättekul. Jag vet inte riktigt varför det är en favoritgrej att göra. Har i alla fall fått beställningar på några stycken –ska bli kul! Efter helgen när jag ska på bröllop ska jag börja tillverka dessa 3 beställda!

Detta var allt för idag! Nu ska jag ladda för kvällens pysselträff med inspirationsteamet för Svensk Scrapbooking, då jag vill göra en LO efter deras skiss i tävlingen för september!

Ha det så bra i höstrusket!

Popcorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar