torsdag 8 september 2011

Ett annat Pärmkort med löstagbar box - "Alice"


Hej ;)
Här kommer ett annat exempel på "Pärmkort" som jag gjort. Stämpeln är min egen design och heter "Alice".


Jag har klätt boxen med olika band runt om så att den ser lite ut som en tårtbit. Boxen sitter inte fast.


Innan jag satte fast alla olika delar sydde jag på dem och det hjälper till att få en mer arbetad känsla - och det är det ju också ;).


Ursäkta att bilden ligger åt fel håll - kan inte vända den ;) Bilden visar locket på boxen och kortet som ligger i boxen. Du kan också se att jag klätt insidan av pärmen och jag valde att sy alla delarna även här för att få ett enhetligt intryck.


Kortet.

Pärmkortet går att variera i oändlighet och jag har gjort Pärmkort med dragspelsalbum innuti, fasta boxar, fasta kort, pop-upp kort etc. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Hoppas att ni blivit inspirerade;)

Kramar Tjocka Tanten

2 kommentarer:

  1. Superhärligt kort!!! Det här var verkligen helt i din stil oxå! Insåg helt plöstligt hur mycket jag saknar att inspireras av dig!

    Kram
    Wanel

    wanels.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, snällt sagt ;)
    Tjocka Tanten

    SvaraRadera