fredag 2 september 2011

En färgglad LO


Hej.

Här kommer en liten färgglad LO. Det man kan se på denna är hur valet av papper och fägerna på korten går i varandra. (Ursäkta kvaliten på bilderna).


På denna LO är det blandat olika former, både mjuka och hårda och det finns alltid en risk att göra så. Det finns en risk att LO:n ska bli rörig och att saker blir "hängande" eller bara upplaggda, Men å andra sidan kan det också skapa en fin dynamik i LO:n ;)


Jag har valt att plocka upp stjärnorna på ett av pappren och gjort denna bling. Det är en chipboard som jag först målat med crackle paint och sedan chalkat. Efter detta har jag crackle lackat och innan det torkade strösslade jag över lite torrt glitter. Effekten med att både måla och lacka blir ett trevligt 3D-djup.


Nu är det bara två dagar kvar för mig och sedan tar Popcorn vid i en vecka ;)
Ha det så gott!

Kramar Tjocka Tanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar