fredag 23 september 2011

Pumpa bordsdekoration ;)


Hej : )

Jag har fastnat för Halloween och orange. Dessutom försöker jag använda lite gamla papper, så att jag kan fylla på med nya till mässan ; )


Jag vek ett papper på mitten och klippte till en pumpamall. Sedan använde jag denna som mall och gjorde en till mall som var ca 05,cm större runt om.

Jag klippte till 7st orange och 7st mönstrade pumpor samt några "tygbits rutor". En orange och mönstrad pumpa klippte jag isär på mitten - de blir omslag. Detta för att jag vill kunna fälla ihop min pumpa när jag ska förvara den.

Jag chalkade delarna med Versa Color "171 Pinecone" samt med Distress Stain "Antique linen". DS gör att Versa Colorn flyter ut lite och blir mjukare. Sedan var jag tvungen att "Skvätta" lite med diverse Distress Stains - det är så kul.


Jag klistrade på infärgad gasbinda på varannan pumpa med dubbelhäftande tejp. Sydde fast de möstrade delarna på de orange och slutligen sydde jag fast de små rutorna.

 

Efter detta tejpade jag ihop mina delar. Innan jag tejpade fast mina isärklppta "omslag" fäste jag fast ett organsaband på varje sida så att jag kan knyta en fin rosett - varesig pumpan är uppfälld eller ihopfälld ; )


Som "pumpaskaft" tvinnade jag gasbinda och tyll som infärgats lite olika. Denna fäste jag sedan med tejp och syde fast i ryggen på pumpan. Det går bra att öppna den ändå då gasbindan inte är så hårt rullad.



På framsidan när pumpan är stängs klistrade jag en jättefin stämpel från Magnolia. Stämpel har min svägerska Sarah målat. Sarah´s scrapperi


Som avslutning har jag bett och bett om att Sarah ska måla fler stämplar med Halloween tema som jag sedan ska fästa inne i min pumpa. Hon är så gullig att hon gör det, tack!
Jag återkommer när det är klart ; )

Många Kramar
Tjocka Tanten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar