torsdag 8 september 2011

Grattis och en canvastavla till

Grattis Mormor

Min älskade mormor fyller år i morgon 9 september och såklart har jag gjort ett kort till henne. Tyvärr kan jag inte ge det personligen, eftersom vi bor på olika orter ca 25 mil ifrån varandra. Men jag hoppas vi snart kan åka dit; nu var det länge sen vi sågs…!


En blå canvas

Har gjort en canvas i blått. Tog en helblå servett som jag limmade på en vit canvastavla med decoupagelim. Jag ville att ytan skulle bli lite knölig, så jag ansträngde mig inte alls när jag lade på och limmade servetten. När detta torkat använde jag en silver-stämpeldyna och ”duttade” med. Bokmärkena har jag också strykt på med decoupagefärg.


Till den senaste scrapmässan/träffen på Karolinen gjorde jag en namnskylt på samma sätt. Tog då en chipboardbokstav med den första bokstaven i mitt namn och lade på en hel servett. När limmet fortfarande var blött rev jag av servetten runt chipboarden. Jag ville ha en sliten look, så det gjorde inget att det blev ojämnt – det passade liksom. Tyvärr hittar jag inte denna skylt i mitt organiserade kaos i pysselrummet. Men om jag hittar den så lovar jag att visa…!

Ha en bra dag!

Popcorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar